Houdt van schrijven, eten, wijn en mannen in pak.

dinsdag 10 juli 2012


‘Uit schuldgevoel koop ik dan een peperdure conditioner.
Om het goed te maken.’

het gaat vanzelf, zonder dat ik er bij nadenk, als een routine.
elke dag spuit ik met liefde een halve bus haarlak, een flinke dot serum en het liefst ook nog wat mousse in mijn blonde lokken.
er niet bij nadenkend dat ik vakantie heb en ik mijn haar ook
vakantie zou moeten gunnen.

ik haal de stijltang door mijn haar en luister naar het knetterende geluid dat het ding maakt als ik het door mijn haar haal.
mijn tang staat altijd op de hoogste stand -slecht- I know.
maar gebrek aan geduld.

uit schuldgevoel koop ik dan een peperdure, zeer voedende conditioner.
om het goed te maken. denk ik dan.
om daarna met veel geweld een borstel door mijn natte en kwetsbare manen te halen.

als mijn kapster een Mason Pearson door mijn haar haalt
voel ik me voor even een prinses.
de borstel glijdt soepel door mijn haar.
jeetje, denk ik bij mezelf, ik doe mijn lokken echt te kort.

nu kan ik hals over kop de (veel te dure) borstel aan gaan schaffen
(ik ben nogal impulsief) maar dat leek me een beetje hypocriet.
nee, ik moet mijn haar eerst vakantie gunnen.
een soort detoxen, maar dan voor mijn haar.

om het daarna te belonen met een Mason Pearson.
ik kijk er nu al na uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten