Houdt van schrijven, eten, wijn en mannen in pak.

donderdag 5 juli 2012


‘wonen in een dorp heeft zo zijn voor en nadelen.
het is er heerlijk rustig.’


koeien hebben alle ruimte en er hangt een 'ons kent ons' sfeer.
toch moet ik eerlijk bekennen dat ik er niet goed in ben, wonen in een dorp.
zo versta ik de helft van de tijd niet waar ze het over hebben.

inmiddels weet ik (na 16 jaar) dat bende nou heulemoal betoetert
zoiets is als ben je gek geworden?
af en toe betrap ik mezelf op een houwje als ik ergens weg ga,
maar daar houd het beheersen van het dialect op.

dat 'ons kent ons' kan ook in je nadeel werken.
in een dorp wordt gepraat, veel gepraat.
als je een keer eten laat bezorgen ben je lui en werk je teveel.
een poetster kan al he-le-maal niet.
als vrouw hoor zelf je huis schoon te houden. 

wanneer ik op, en pumps, en mijn haar op een hoge knot, en rode lippen naar de buurtsuper fiets heb ik in 10 minuten al de halve bevolking hevig geshockeerd.
daarnaast praat ik veelte westers en denken de meeste vrouwen hier dat Louboutin een camping aan de Middelandse zee is. al met al heb ik het er reuze naar m'n zin, struin alle boeren feestjes af (die zijn toch echt het leukst) en heb er geweldige vriendinnen.

1 opmerking: