Houdt van schrijven, eten, wijn en mannen in pak.

zaterdag 3 november 2012



‘Pellè is de droom van iedere vrouw. De nieuwe David Beckham: bruin, knap en gespierd.’


Het zal je niets verbazen als ik zeg dat ik voetbal niet zo leuk vind, om het zacht uit te drukken. Voetbal zorgt ervoor dat je met je dekentje en je kussentje naar boven kunt.
Je moet je warme plek op de bank achterlaten omdat Ajax tegen FC Timboektoe speelt vanavond en je echt geen puf hebt om 90 minuten te wachten, te zuchten en je te ergeren.

Als een stel kleine jongens zitten ze op de bank, onder het lezen van een tijdschrift vlieg ik zeker zo’n vier keer van mijn stoel door het geschreeuw.
Zo bloedfanatiek als je maar zijn kunt.
Het interesseert mij bar weinig of hij 1 of 2 gele kaarten heeft, en of hij de volgende wedstrijd op de bank zit (weet hij ook eens hoe dat is).

Tot een paar weken geleden.
Mijn zwager is een Feyenoord–fan, en sinds hij ons aan Pellè voorstelde zitten mijn zus en ik voor de buis gekluisterd, wachtend op het moment dat zijn shirt uit gaat.
Pellè is de droom van iedere vrouw.
De nieuwe David Beckham, bruin, knap en gespierd.

Zondagmiddag, Feyenoord–Ajax en ik zit, als eerste, klaar op de bank.
‘Zeg, wanneer begint die wedstrijd?!’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten