Houdt van schrijven, eten, wijn en mannen in pak.

maandag 26 november 2012


‘Ik werk nooit vooruit. Ik werk eerder achteruit.’

Het is woensdag 21 november en ik werk vooruit. Vooruit werken is iets wat ik nog nooit eerder gedaan heb. Het komt simpelweg nooit in me op vooruit te werken wanneer ik tijd over heb. Ik werk nooit vooruit.
Ik werk eerder áchter uit.

Achter uit werken is ook niet aan te raden. Het kan best zo zijn dat ik er morgenochtend achter kom dat ik een of andere Engelse woordenlijst moet kennen. Dat is dan waarschijnlijk een woordenlijst die ik kwijt ben of die ergens onder in een tas ligt te verstoffen.

Sinds kort werk ik dus vooruit. Ik moet eerlijk toegeven dat het rust geeft. Ik sta ’s ochtends niet meer voor verrassingen en heb ineens tijd voor nog een tweede kop thee. De chaos is weg.

Het is maandagmorgen en ik sleep een map met me mee. Een map vol vers geprint papier. Zondagavond geprint. Ik had het natuurlijk allang af (want zo ben ik) maar printen hoor je pas de avond ervoor te doen. Dat is handig voor mensen die documenten binnen no–time verkreukelt en gescheurd in een tas hebben zitten.

Jemig. Wat heb jij nou bij? Dat hoefde je helemaal niet uit te typen. Die opdracht doen we gewoon lekker klassikaal.

Binnenkort werken we gewoon weer lekker achter uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten